כמה עולה חתונה ממוצעת בישראל?

אם התארסתם לאחרונה, ראשית כל מזל טוב! בין ההתרגשות להכנות, אחד הדברים הראשונים שצריך לחשוב עליהם הוא התקציב לחתונה. חתונה בישראל היא לא דבר זול, ויש לא מעט הוצאות שיש לקחת בחשבון. במאמר הזה נפרט על העלויות הממוצעות של חתונה בישראל וגם ניתן לכם כמה רעיונות לחסכון בדרך לחתונה המרגשת שלכם!

עלויות החתונה – כמה באמת זה עולה?

חתונה ממוצעת בישראל יכולה לעלות בין 80,000 ל-150,000 ש”ח, תלוי כמובן במגוון גורמים כמו גודל האירוע, המיקום, השירותים שתבחרו ועוד. הנה כמה מרכיבים מרכזיים שיכולים להשפיע על העלות הסופית של החתונה שלכם:

  • אולם או גן אירועים: זו ההוצאה הגדולה ביותר. המחיר נע בין 200-500 ש”ח למנה, בהתאם לאזור בארץ, לתאריך (שיא העונה מול החורף) ולרמת היוקרה של המקום.
  • שירותי צילום ווידאו: צילום מקצועי לחתונה נע בדרך כלל בין 8,000 ל-15,000 ש”ח.
  • תקליטן או להקה: עבור תקליטן העלות נעה בין 5,000 ל-10,000 ש”ח, אם תרצו להוסיף לזה זמר או להקה העלות גבוהה יותר ויכולה לעלות גם ב-12,000 ש”ח ומעלה.
  • עיצוב החתונה: עיצוב שולחנות, פרחים, תאורה ומיתוג אישי עשויים לעלות בין 5,000 ל-15,000 ש”ח. כמובן שזה לא חובה (אלא אם רשום בחוזה האולם משהו אחר)
  • שמלות וחליפות: השכרה או רכישה של שמלת כלה יכולה לעלות בין 5,000 ל-20,000 ש”ח, וחליפת חתן עולה בממוצע בין 1,000 ל-5,000 ש”ח.
  • הזמנה לחתונה: העלות של עיצוב והדפסת הזמנות לחתונה נעה בין 99 ל-2,000 ש”ח. כמובן שיש משמעות בין עיצוב אישי דרך מעצבת גרפית שהעלויות דרך מעצבים מתחילים ב-600 ש”ח לבין האופציה הנוחה והמשתלמת יותר שאנחנו מציעים באתר שלנו והיא הזמנה דיגיטלית לחתונה ממבחר ההזמנות שלנו. דרכנו העלות תהיה זולה יותר, כ-99 ש”ח בלבד לעיצוב ההזמנה ועוד הדפסה במחיר של כשקל- שקל וחצי בבית דפוס שבאיזור המגורים שלכם.
  • צילומי ותמונת Save the Date: צילום סטודיו או חוץ עבור תמונת Save the Date נע בין 1,000 ל-3,000 ש”ח, אך ניתן גם לרכוש תמונת Save the Date מעוצבת דיגיטלית ב-79 ש”ח דרכנו.
כמה עולה חתונה ממוצעת

החזרי השקעה בחתונה – כמה באמת אפשר לצפות מהמתנות?

אחד הגורמים שמשפיעים על תקציב החתונה הוא הציפייה מהחזרי השקעה מהמתנות והצ’קים שהאורחים מביאים. בישראל, נהוג לתת צ’קים כמתנה לחתונה, וזוגות רבים מתכננים את החתונה שלהם תוך מחשבה על כמה הם יקבלו בחזרה מהאורחים. אם אתם מתכננים להסתמך על כספי הצ’קים כדי לכסות חלק מההוצאות, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • כמות האורחים: ככל שמספר האורחים גדול יותר, כך הסיכוי שלכם להחזיר חלק גדול יותר מההשקעה. בגלל שחוץ ממחיר המנה באולם, שאר ההוצאות שלנו יתחלקו בין יותר מוזמנים. חשוב לזכור שחלק מהאורחים לא יוכלו להגיע, ולכן כדאי לתכנן לפי זה.
  • גודל המתנה: המתנה הממוצעת משתנה בהתאם לקרבה של האורח לזוג. נהוג להעניק סכום של 350-500 ש”ח לאורח רגיל, ואילו קרובים או חברים טובים נוטים לתת סכומים גבוהים יותר. הממוצע שנהוג לחשב לפיו הוא מתנה של 400 ש”ח לראש. ככה מקסימום תופתעו לטובה 🙂
  • מיקום החתונה: אורחים שמגיעים מרחוק עשויים להוציא יותר כסף על נסיעה ולינה, ולכן ייתכן שהמתנה תהיה נמוכה יותר.
  • הקרבה לאורחים: חברים קרובים ובני משפחה לרוב נוטים לתת מתנות יקרות יותר. ככל שהקשר שלכם עם האורחים אישי וחזק יותר, כך גדל הסיכוי למתנות גדולות יותר.

בשורה התחתונה, אמנם לא ניתן להבטיח כמה כסף ייכנס מצ’קים וממתנות, אך תכנון נכון וידע מוקדם על הרגלי המתנות יכול לעזור לכם לבנות תקציב מציאותי ולתכנן את החתונה בצורה חכמה יותר. נסו להכפיל את זה בכמות המוזמנים שלכם והורידו מהסכום שיצא 30% (נהוג לחשב שכ-30% מהמוזמנים שלכם לא יגיע לחתונה ולכן גם לא תקבלו מהם מתנה) זה פחות או יותר סכום המתנות שתקבלו. שימו את הסכום הזה לנגד עינכם ותבדקו עם עצמכם כמה אתם מוכנים להוסיף מהכיס שלכם. החישוב הזה יעזור לכם להבין לכמה כסף אתם יכולים להתחייב בכלל.

תכנון תקציב לחתונה: איך לא לחרוג מהמסגרת?

תכנון חתונה הוא תהליך מרגש, אך חשוב לזכור לתכנן מראש את התקציב שלכם כדי להימנע מהוצאות בלתי צפויות. מומלץ להכין רשימה מפורטת של כל ההוצאות הצפויות – מאולם האירועים ועד להוצאה הקטנה ביותר כמו זר כלה. כאשר אתם מתחילים לבנות את התקציב, מומלץ גם להוסיף 10%-15% יותר מהמתוכנן עבור הוצאות בלתי צפויות, כגון שדרוגים בעיצוב, תוספות לאורחים או הוצאות קטנות שמתעוררות במהלך התכנון.

כדי לשמור על מסגרת תקציב נוחה:

  1. קבעו סדר עדיפויות: החליטו מהם האלמנטים החשובים ביותר עבורכם, כמו אולם יוקרתי או צלם מקצועי, והפנו יותר תקציב לשם.
  2. תכננו מראש: ככל שתקבעו מראש יותר פרטים כמו כמות האורחים, כך תימנעו מהפתעות.
  3. השוואת מחירים: בצעו השוואת מחירים בין ספקים, במיוחד בתחומים כמו צילום, DJ ואיפור/שיער, כדי למצוא את השירות הטוב ביותר במחיר נגיש.

תכנון תקציב מחושב מראש יאפשר לכם ליהנות מהחתונה בראש שקט ולהימנע מלחצים כלכליים מיותרים.

עלות חתונה ממוצעת בישראל

דרכים לצמצום עלויות של הפקת חתונה בישראל

הפקת חתונה בישראל יכולה להגיע לסכומים משמעותיים, אך יש מספר דרכים לצמצם את העלויות מבלי לפגוע באיכות ובחוויה של האירוע:

  • בחירת תאריך מחוץ לעונה: חתונות בקיץ ובחגים יקרות יותר. תכנון חתונה בעונת החורף או באמצע השבוע יכול לחסוך לכם אלפי שקלים באולם האירועים.
  • תמונת Save the Date דיגיטלית: במקום צילומים מקצועיים יקרים, ניתן לבחור באופציה של יצירת Save the Date דיגיטלי בעיצוב אישי. זה חוסך זמן וכסף וגם ניתן להתאים את התמונה בצורה מהירה ומדויקת. בקשו מחבר או חברה לצלם אתכם תמונה יפה, גשו לעמוד ההזמנות סייב דה דייט שלנו ובחרו עיצוב שאהבתם, וככה תחסכו את העלות של יום צילום יקר.
  • הזמנות דיגיטליות לחתונה: במקום להזמין הדפסה של מאות הזמנות ומעטפות, תוכלו לבחור להזמין את האוחרים שלכם לחתונה בדרך קצת יותר מודרנית וידידותית לסביבה. כמו השירות שאנחנו מספקים – הזמנה דיגיטלית שתישלח דרך הוואטסאפ או המייל.
    לצפייה בהזמנות לחתונה שלנו לחצו כאן >>
  • חבילות שירותים משולבות: חפשו ספקים שמציעים חבילות משולבות, כמו צלם שגם מספק שירותי וידאו או תקליטן שגם מספק תאורה. זה עשוי להיות זול יותר מאשר לשכור כל שירות בנפרד.
  • חפשו שמלות כלה זולות: לא חייב להוציא סכום של 5 ספרות על שמלה שתלבשו רק ערב אחד, חפשו ירידי סייל של מעצבים מוכרים או מקומות שמוכרים שמלות במחיר זול יותר מלכתחילה. דוגמאות לסלונים שמוכרים שמלות במחיר זול (ביחס לממוצע) הן קלייר, תמרה, מיקה ועוד.
  • לא חייב לקחת את הספקים הכי מוכרים בתחום: אל תלכו על השמות המפוצצים בתחום, אין סיבה שעלות איפור כלה ועיצוב שיער יגיע להוצאה של 5,000 ש”ח. ניתן למצוא מאפרים ומעצבי שיער שמגיעים עד למקום ההתארגנות גם בחצי מהסכום הזה.
  • פחות יוקרתי, יותר אישי: עיצובי DIY לאירוע יכולים להוריד משמעותית את העלויות של עיצוב שולחנות ופרחים. שילוב של פריטים אישיים או עיצוב שהכנתם בעצמכם יכול ליצור מראה ייחודי ומקורי, ובמחיר נמוך יותר.

לסיכום

חתונה ממוצעת בישראל היא בהחלט אירוע יקר, אך ישנם דרכים לחסוך בעלויות מבלי להתפשר על איכות. דעו שחתונה שבה הזוג לא הוציא הון ענק של כסף לא הופך אותה לפחות טובה אלא יעזור לזוג הצעיר לחסוך כמה שקלים – או לכל הפחות לא לצאת מופסדים מהחתונה שלהם!

לפתיחת הצ'אט
צריכים עזרה?
היי 👋 כאן אלמוג מהזמנות לאירועים
איך אפשר לעזור?